Városinformáció

A katasztrófavédelem kéményseprőipari szerve az ügyfelek és a szakemberek egészségének megőrzése érdekében a március 17-e utáni időszakra meghirdetett társasházi sormunkáit teljes ellátási területén – így Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében is – felfüggeszti és átütemezi, vagyis a kötelező ellenőrzésekre később kerül sor.

 

Ez a változás részben érinti az egylakásos ingatlanok kéménytulajdonosainak kérésére, egyeztetett időpontokban elvégzendő ellenőrzéseket és megrendeléseket is, amelyeket szervezetünk szintén megpróbál átütemezni, kivéve, ha az ellenőrzési időpont közös megváltoztatására már nincs lehetőség, vagy ha az ellenőrzés elvégzését halaszthatatlan fontosságú probléma indokolja.

Nincs változás a műszaki vizsgálatokat, vagy üzemzavar elhárítást érintő megrendelések teljesítésében, és a kéményseprőipari nyilatkozatokhoz kötődő feladatok ellátásában. Ezeket a munkákat a kéményseprők továbbra is elvégzik.

 

Az ügyfélszolgálat működése zavartalan, de kérjük, hogy a személyes megjelenés előtt egyeztessenek időpontot a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei ellátási csoport mobilszámán: +36 (70) 645 2946, illetve ügyintézésükhöz válasszák inkább a 1818 9-1- es telefonos, a https://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ weboldalon regisztráció nélkül működő online, vagy más írásbeli (BM OKF GEK, 1903 Budapest, Pf.: 314.; kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu) csatornákat.

 

A járvány miatt az általános udvariasság szabályai is megváltoztak. Szakembereink kerülik a kézfogást, és védőeszközökkel – szájmaszk, védőszemüveg, és kesztyű viselésével –, valamint sűrű kézmosással és kézfertőtlenítéssel védekeznek a vírus terjedése ellen.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Fehérgyarmati Katasztrófavédelmi Kirendeltsége tájékoztatta Önkormányzatunkat a legújabb hatályos rendelkezésekről, miszerint a Magyar Közlöny 2019. július 26-án kihirdetett 129. számában megjelent az Országos Tűzvédelmi Szabályzat módosításáról szóló 30/2019. (VII. 26.) BM rendelet, amely 2020. január 22-én lépett hatályba.  

A módosítás érinti a szabadtéri tűzgyújtás és tűzmegelőzés szabályait is, melyek alapján az állampolgároknak és a gazdálkodó szervezeteknek nem kell beszerezniük a tűzvédelmi hatóság engedélyét, ha külterületen, legfeljebb 10 hektár egybefüggő területen irányított égetést kívánnak végezni, csupán bejelentési kötelezettségüknek kell eleget tenniük és a vonatkozó tűzvédelmi szabályokat kell betartaniuk.

 

Bejelentési kötelezettség teljesítése

Amennyiben a természetes személy Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területén kíván irányított égetést végezni, úgy ezt annak megkezdése előtt 5 nappal a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságnak írásban be kell jelentenie.

A bejelentésnek tartalmaznia kell a bejelentő nevét, az irányított égetés végzésének időpontját, terjedelmét, földrajzi koordinátákkal vagy helyrajzi számmal megadott helyét.

A bejelentést az alábbi e-mail címre kell megtenni: szabolcs.titkarsag@katved.gov.hu

 

A bejelentéshez szükséges nyomtatvány megtalálható Önkormányzatunk honlapján a www.vasarosnameny.hu elérhetőségen.

 

Vásárosnamény, 2020. február 3.

 

dr. Deák Ferenc

jegyző

Tájékoztatom Vásárosnamény város tisztelt lakosságát, a civil, érdekképviseleti és gazdálkodó szervezeteket, valamint a településen működő elismert egyházakat, mint partnereket, hogy Vásárosnamény Város Önkormányzatának Képviselő testülete a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Kormányrendelet 42.§-a alapján megkezdte a településrendezési terv módosításának véleményeztetését.

 

Módosítás tárgya:


   I.Teljes eljárásrend keretében történő módosítás

  1. A tervezési terület a 41. sz. főút, a nyugati elkerülő déli szektorának, valamint a 4208/13 és az 538 hrsz-ú út helyén kialakítandó utak által közre zárt területe. (Osztatlan építési övezet kialakítása Gip 1.1)
  2. Tervezett, de meg nem valósuló út szabályozott területének törlése, Vásárosnamény belterületén, a Beregszászi út – Jókai út – 588 hrsz-ú út – belterületi határvonal által közrezárt tömbben.
  3. A 118/1 hrsz-ú (vízügyi érdekeltségű) területet érintő közterületi igénybevételek felülvizsgálta, szükség szerinti módosítása.
  4. Gazdasági terület bővítése (1464/2-8 hrsz-on) építési övezet/övezet váltással (kertvárosias lakó és védelmi rendeltetésű erdőövezetekből). Vásárosnamény belterületén, a 4117. sz. összekötő út – 1941 hrsz-ú és 1978/1 hrsz-ú út – belterületi határvonal – tervezett déli elkerülő belterületi szakasza által közrezárt telektömb.
  5. A 0609/4-10 hrsz-ek felhasználásával, üdülőházas építési övezetből kertvárosias lakóterület építési övezetébe történő átsorolás és tervezett út törlése. Vásárosnamény – Gergelyiugornya belterületének déli vége és a Jánddal közös közigazgatási határ között, a 4113. sz. összekötő út északi oldalán.
  6. Vásárosnamény belterületén, a Rákóczi utca – Rákóczi tér – Orbán Balázs körút által közrezárt telektömb, Vt2.3 építménymagasság növelése 7,5->9,0 méterre.
    II. Tárgyalásos eljárásrend keretében történő módosítás

A Berwin Ruhagyár Zrt. a 4232 hrsz-ú telken új gyártóüzemet és telephelyet kíván létrehozni. Tevékenységét a Vásárosnamény belvárosában, a Kossuth utcán található telephelyén folyamatosan le kívánja építeni.
A fejlesztés során a meglévő kapacitásait meghaladó mértékben kíván új telephelyet kialakítani.
    III.Településképi rendelet 2. mellékletének módosítása - a Helyi védelem alá helyezett egyedi örökségi értékek,elemek vonatkozásában

A rendelet 2. mellékletében felsorolt helyi védettséget élvező épület címének pontosítása és azok kiegészítése.

A partnerségi egyeztetés szabályairól szóló 9/2017. (VII. 4.) önkormányzati rendelet és a
314/2012. (XI. 8.) Kormányrendelet alapján alapján, értesítjük a Tisztelt Partnereket, hogy lakossági fórumot tartunk.

A lakossági fórum ideje: 2019. december 12., 17.00 órai kezdettel

Helye: Városháza Nagyterme

A lakossági fórum keretében bemutatásra kerül a településrendezési terv módosítása.

Javaslataikat, észrevételeiket a közétételt követő 21 napban, azaz  2019. december 25-ig írásban a Polgármesteri Hivatal titkárságán leadhatják vagy a kokas@vasarosnameny.hu  e-mail címre elküldhetik.

Vásárosnamény, 2019. december 4.

 

Tisztelettel:

Filep Sándor s.k.

polgármester

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye teljes területén, minden településén a lakossági tulajdonú ingatlanok és a társasházak égéstermék-elvezetőinek rendszeres felülvizsgálatát a katasztrófavédelem kéményseprőipari szervezetének szakemberei végzik el. Tekintettel az elmúlt időszakban a kéményseprés területén végbement változásokra, még sokan nem ismerik pontosan a szabályokat, ezért egy rendszerező közleménnyel segítjük az eligazodást.

A kéményseprők szempontjából az ügyfeleket két nagy csoportba lehet sorolni: a családi házban és a társasházban élőkre. Mindkét csoport tovább osztható két másikra: ahol nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet és ahol van. Vegyük sorra, mi a dolga az embernek, attól függően, hogy melyik kategóriába tartozik:

 

  • Aki családi házban él és oda nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, annak a kéményseprés önkéntes és ingyenes. A kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal. Noha már nem kötelező a vizsgálat, érdemes a szilárd tüzelőanyaggal működő fűtőberendezéseket évente, a gázüzeműeket kétévente megnézetni szakemberrel. Az időpont egyeztetését a következő linken – http://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat –, vagy a 1818-as telefonszámon, a 9-es, 1-es melléken lehet kezdeményezni.
  • Abban az esetben, ha a családi házba gazdálkodó szervezetet jegyeztek be, akkor a kéményseprés megrendelése már nem opció, hanem kötelesség. Attól függően, hogy milyen fűtőeszköz van a kéményhez csatlakoztatva egy-, vagy kétévente kell ellenőriztetni, és ezért fizetni is kell. Ezen a linken – http://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/hirek/tajekoztato/35 – a település irányítószámának megadásával elérhetővé válik azon kéményseprőcégek listája, amelyek egyikétől meg kell rendelni a munkát.
  • Aki társasházban él és oda nincs cég bejegyezve, ahhoz kérés nélkül érkezik a kéményseprő és két időpontot ajánl, amelyben ingyen elvégzi az ellenőrzést. A társasházak éves sormunkaterveit itt találja megyék szerinti bontásban: http://www.kemenysepres.hu/tevekenysegek/sormunkaterv_2020 .
  • Aki pedig társasházban él, de a lakásába gazdálkodó szervezet van bejegyezve, ahhoz kijön a kéményseprő megrendelés nélkül, de pénzért dolgozik. Ha a lakásnak saját kéménye van, akkor a teljes munkadíjat, ha a társasház gyűjtőkéményére csatlakoztatták, akkor a munka rá eső részét kell kifizetnie, például egy tízlakásos házban a teljes munkadíj tizedét.

A múltban úgy tartották, hogy kéményseprővel találkozni szerencsét jelent. Ma sincs ez másképp. A tűzmegelőzés és a szén-monoxid-mérgezéssel járó balesetek megelőzése területén bizonyított a kéményseprők rendszeres ellenőrző munkájának fontossága. A szakemberek modern eszközöket, műszereket használnak, és a tűzmegelőzésen túl energetikai-, légellátási-, tüzeléstechnikai-, környezetvédelmi tanácsokkal is ellátják az ügyfeleket. Ha nincs semmilyen probléma, egy égéstermék-elvezető teljes nyomvonalának szemrevételezése és műszeres ellenőrzése harminc percet vesz igénybe. Ha a kéményt tisztítani kell, valamivel hosszabb időbe telik, de a biztonság megéri a ráfordított időt. A munka elvégzéséről és az eredményről minden esetben tanúsítvány készül, ennek egy példánya az ügyfelet illeti. Ha a tanúsítványon szerepel hibakód, arról szóbeli tájékoztatást is kell kapni, a problémát minél hamarabb, de legkésőbb a következő ellenőrzésig szakemberrel kell kijavíttatni.

Fűtési technológiától függetlenül komoly veszélyt jelenthet a készülékek szabálytalan kivitelezése, illetve a karbantartás és a rendszeres műszaki felülvizsgálat elmulasztása. A rendszeresen karbantartott fűtőeszköz nemcsak biztonságos, hanem gazdaságosabban is működtethető.

Érdemes a munkát időben beütemezni, hiszen tudjuk, hogy mikor leszünk szabadságon, a fűtési szezonon kívüli időszakban pedig a kéményseprők kevésbé leterheltek, így otthonunk és szeretteink biztonságáról könnyebben tudunk gondoskodni.

Mint arról korábban tájékoztattuk Önöket, Társaságunknál, a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.-nél megvalósult az átállás egy új, korszerűbb integrált vállalatirányítási rendszerre. Első lépésként elindult az alaptevékenységi számlák tömeges kibocsátása, a gazdálkodó szervezeteknek az egyenlegküldés, és napjainkban egy újabb jelentős feladat vette kezdetét. Közel egy év elteltével elkezdődött a felszólító levelek kiküldése azon ügyfeleink részére, akik nyilvántartásunk szerint jelentős elmaradásban vannak a vízdíjszámlák fizetésével. Ez a folyamat - a felszólítók készítése, nyomtatása - is automatizált, így sajnos adódhatnak adatbázisproblémák. Emiatt előfordulhat, hogy olyan felhasználók is kapnak felszólító levelet, akik nem halmoztak fel nagyobb összegű tartozást. Amennyiben Önnek ilyen esetet jeleznek a településen lakók, kérjük, javasolják felhasználóinknak, hogy vegyék fel a kapcsolatot kollégánkkal egyeztetés céljából ügyfélszolgálatainkon! A precíz, pontos elszámolás közös célunk.
A megnövekedett ügyfélforgalom miatt az ingyenesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunk, a Call Center jelentősen túlterhelt ilyen időszakban, valamint az írásos megkeresések válaszadási határideje is hosszabb időt vehet igénybe. Társaságunk plusz erőforrást bevonva, folyamatosan azon dolgozik, hogy mielőbb rendeződjenek e fennakadások, és munkatársaink minél rövidebb időn belül a normál üzemszerű működésnek megfelelően tudják ügyfeleinket kiszolgálni.
Köszönjük türelmét! A kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük!

 

Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei:
Call Center: 06 80 205 157
E-mail: ugyfelszolgalat.szolnok@trvzrt.hu
Személyes Ügyfélszolgálati Irodánk címe: 5000 Szolnok, Thököly út 83.

Ügyfélfogadási ideje:
Hétfő: 8.00 – 14.00
Kedd: 8.00 – 14.00
Szerda: 8.00 – 20.00
Csütörtök: 8.00 – 14.00
Péntek: 8.00 – 14.00

 

Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.

Vízmérő állás bejelentésére az adott hónap 10. és 20. napja közötti időszakban biztosítunk lehetőséget az alábbi elérhetőségeken:

Online ügyfélszolgálaton, regisztrációt követően: https://vizcenter.hu/trv/user?op=regisztracio#ctop Online ügyfélszolgálaton, regisztráció nélkül: https://vizcenter.hu/trv/meroora alias bejelentese noreg

Mobil applikáción keresztül:

https://vizcenter.hu/trv/mobil applikacio

Díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül:

06-80/205-157 / 2. menüpont (automata rögzítés)

A mérőállás diktáláshoz szükséges adatok:

  • 8 jegyű felhasználói azonosító szám
  • vízmérő gyári számának utolsó 4 karaktere
  • mérőállás

Új csoportos beszedési megbízás:

A csoportos beszedési megbízás megadásához szükséges felhasználó azonosítók megváltoznak. Az új azonosító a számla 3. oldalán található szerződéses folyószámla szám.

A TRV Zrt. GIRO azonosító száma változatlanul: A11265832T216

Amennyiben Ön már korábban is csoportos beszedés alapján egyenlítette ki számláját, nincs teendője! E-számla igénylése:

Könnyítse meg életét - váltson e-számlára!

Az ingyenes Díjnet számlabemutató rendszer segítségével a Társaság által kibocsátott számlákat elektronikus formában, az interneten keresztül tekintheti meg. A számlák kiegyenlítése igény szerint történhet bankkártyával, internetbankon keresztül, csoportos beszedési megbízással, eseti banki átutalással, vagy akár okostelefonjával az iCsekk mobilalkalmazással. Az elektronikus számlákat digitális aláírással és időbélyegzéssel látja el a Társaság, melyek a hatályos jogszabályoknak megfelelően igazolják, hogy a számla adott időpontban az adott tartalommal került kiállításra.

Az elektronikus számla előnyei:

  • nincs postai sorban állás
  • kényelmes: bármikor, bárhonnan elérhető
  • egyszerű, gyors, biztonságos, időtálló
  • környezetbarát, környezettudatos

A szolgáltatás igényléséhez regisztráljon a Díjnet Zrt. oldalán (www.dijnet.hu). s ott keresse a számlakibocsátói regisztráció menüpontban a TRV Zrt.-t!

Fizetési Pont-on is rendezheti vízdíját!

A díjfizetés egyszerűen, kényelmesen és gyorsan, akár egy perc alatt elvégezhető. A bankkártyás tranzakció nem átutalásnak, hanem kártyás fizetésnek számít, így plusz költség nem jelentkezik a befizetésnél!


Keresse az alábbi matricákkal ellátott üzleteket, ahol tehát már lehetőség van a vízdíj kiegyenlítésére is:

Bővebben a www.fizetesipont.hu oldalon tájékozódhat!

Telefonos ügyfélszolgálatunk (Call Center) díjmentesen elérhető a +36-80/205-157-es telefonszámon.

Szolnok, 2019. 07. 02.

Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.
Ügyfélkapcsolati csoport


A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online!

 

Az online elérhető Önkormányzati Hivatali Portál nemcsak magánszemélyeknek, hanem a vállalkozásoknak is megkönnyíti a mindennapjait. Az e-ügyintézési felületen keresztül az ország bármelyik pontjáról, gyorsan és kényelmesen intézhetők az önkormányzati ügyek. Az elektronikus ügyintézést választók így nemcsak a sorban állás miatti bosszankodástól kímélik meg magukat, hanem támogatják a papírmentes és környezetkímélő ügyintézést is.

Egy új vállalkozás elindítása, vagy egy meglévő adminisztrációs feladatainak teljesítése mellett nehéz a rohanó hétköznapok során még az önkormányzati hivatalt is útba ejteni. Szerencsére manapság erre már nincs feltétlenül szükség, hiszen van olyan digitális tér, amelyre belépve egyre több helyi hivatali ügy elintézhető. Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális ügyek sora indítható és egyszerűen nyomon követhető.

A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igénylő ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online is intézhetők akár a magán és vállalkozói helyi adóügyek is. Adóigazolás kérhető, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhető, gépjármű-, illetve termőföld adó jelenthető be, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. A helyi iparűzési adó bevallása a portál segítségével szintén könnyűszerrel megoldható, függetlenül attól, hogy általános vagy ideiglenes tevékenységről van szó.

Az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően jelentősen megrövidül a helyi adóbevallásra fordított idő. A lakosság mellett a gazdálkodó szervezetek is kényelmesen teljesíthetik helyi adóbevallással kapcsolatos kötelezettségüket, és lekérhetik helyi adóegyenlegüket. Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követően ismét időt takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglévő személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az űrlapokon.

Az online ügyintézési felületen közel félszáz különféle ügy indítható, többek között ipari és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, valamint szociális, sőt az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhető, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu) segítségével szinte bármilyen egyéb ügy is benyújtható elektronikus úton. A bejelentkezett felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megtekinthetik, hol tart az adott ügy, illetve az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat is könnyedén elérhetik.

Az Önkormányzati Hivatali Portál az https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon és településünk weboldalán is elérhető.

Megosztás

Nyomja meg az alábbi gombot, a megosztáshoz.