×

Hiba

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but kerekpar2019 is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

VÁSÁROSNAMÉNY SZABADSÁG TÉR - KISVARSÁNY KÖZÖTT KERÉKPÁR ÚT ÉPÍTÉSE

TOP-3.1.1-15-SB1-2016-00021

 

A kedvezményezett neve: Vásárosnamény Város Önkormányzata

A támogatás mértéke: 100%

 

A  fejlesztés  célja,  hogy  olyan,  a  fenntartható  közlekedés  feltételeit  megteremtő  és  erősítő

közlekedésfejlesztési  intézkedések  valósuljanak  meg  Vásárosnaményban  és  Vásárosnamény-

Kisvarsány  összekötő  kerékpárút  hálózat  folytatásaként,  melyek  hozzájárulnak  az  éghajlatváltozás mérsékléséhez,  a  szén-dioxid  kibocsátás  csökkentéséhez,  az  élhető  városi  és  települési  környezet kialakulásához,  valamint  az  EU2020  és  a  Nemzeti  Közlekedési  Infrastruktúra-fejlesztési  Stratégia fenntartható fejlődésre és közlekedésre vonatkozó céljainak a teljesüléséhez. 

A  Kisvarsányban  már  meglévő  3  kilométer  hosszú  kerékpárúthoz  Vásárosnaményig  megépülő

szakasszal befejeződik egy kerékpárút hálózatszakasz kiépítése.

A fejlesztés lehetővé teszi majd, hogy a kistérség lakói kerékpárral is eljuthassanak a néhány kilométerre lévő vásárosnaményi járási székhelyre, valamint a két település között elhelyezkedő ipari övezetbe. A 4115-ös sz. ök. út és a 4108-as  ök.  út  csomópontjában  (azaz    Árpád  út,  Kossuth  Lajos  úti  csomópontnál)  a  létesítmény átvezetésre kerül.  A Kossuth Lajos út É-i oldalán szintén elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút épül.  A 4108-as számú út szelvényezés szerinti jobb oldalán egészen a Szabadság térig. 

Tervezési szakaszok hossza: 2.210 méter.

Vásárosnamény Kossuth Lajos úton, és az Árpád úton a meglevő zárt városi csapadékvíz-hálózatba

gravitálódik a csapadékvíz, így külön csapadékvíz elvezető rendszer kiépítése nem szükséges. 

A  kerékpárút  két  oldala  járdaszegély  beépítésével  kerül  lezárásra,  azokon  a  szakaszokon,  ahol

közvetlen a kiemelt szegély mellé épül, ott csak egy oldalon épül járdaszegély. Oldalirányú lejtése 2,5 %-os az úttengely irányába.

Továbbá a települési mobilitás környezetileg (levegőszennyezés, zajterhelés) és pénzügyileg (működtetők és a közlekedők oldalán) fenntarthatóbbá tételét szolgálja.

 

Nyilvánosság:

- Beregi Hírek: link

Szemléletformáló közlekedésbiztonsági eszközök

 

{gallery}kerekpar2019{/gallery}