×

Hiba

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but kisv_nyirb is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

Bereg szívében – Kisvárdától Nyírbátorig, 4–5. nap

Kisvárdáról korán reggel indultunk, mert Tónit a nap végén meglepetés várta. Nem tudta, mi lesz az, csak annyit, hogy háromra Vajára kell érnünk. Másnap pedig Nyírbátor volt a cél. A ragyogó napsütést erős szél kísérte, így végre enyhébbnek éreztük a nagy meleget, és jó tempóban tudtunk haladni. Anarcs műemlék református templomához gyorsan odaértünk, megnéztük, majd újratöltöttük a kulacsokat, és meg sem álltunk Gyulaházáig. Itt született Farkas Bertalan, az első magyar űrhajós. A faluban található az űrhajós-kiállítás, és ennek udvarán egy Gagarin-szobor és egy MiG–21 vadászgép látható. Tóni szelfit készített Gagarinnal, majd folytattuk a túrát Nyírkarászig. {gallery progressive=1 quality=100 layout=fix slider=boxplus.slider rows=1 cols=3 width=360 height=240}kisv_nyirb{/gallery}

Ezeken a szakaszokon a turistautak jelzésfestése kiváló, de a pecséteket csak véletlenül találtuk meg, mert semmi nem jelzi, hogy pontosan hol is vannak. Nyírkarásztól Rohodig megismerkedtünk a nyírségi futóhomokkal. Ezt a talajt az akácerdők szeretik, a túrázók kevésbé. Bokáig süllyedtünk a homokban, és ennek köszönhetően begyűjtöttünk néhány vízhólyagot. Vaján megérkezett a felmentő sereg. Nagyon kedves meghívást kaptunk, és az estét Vásárosnaményban töltöttük a városi Tourinform-iroda szervezésében. Liptákné Juhász Anikó, az iroda vezetője állította össze a programot, amit ezúton is köszönünk neki. Házigazdánk a Hotel Hunor tulajdonosa, Kiss B. Zoltán volt, aki fantasztikus vendéglátó, és feleségével, Csillával, igazán szívmelengető estét szervezett Tóninak. Zoltán szenvedélyes vadász, és egyedülálló gyűjteménnyel rendelkezik. Sokan nem tudják, hogy Tóni – amíg a betegsége engedte – vadőrként dolgozott, és azt hiszem, meghatározó élmény lett számára ez a találkozás Kiss B. Zoltánnal. Hatalmas meglepetést és örömet okozott Tóninak. Pazar vadlakománk alatt megérkezett Zsoldos Barnabás újságíró-riporter, aki a Nimród újság és a Kossuth Rádió számra készített interjút Tónival. Barnabás is vadászik, így a három a vadász rögtön megtalálta a hangot, és pillanatok alatt megszervezték, hogy az estét a magaslesen fejezzék be Tónival. Vadat nem ejtettek, de nem bánták, mert annyira örültek, hogy Tóninak ekkora örömet okoztak ezzel a gesztussal. Késő estig beszélgettek a több mint 250 vadat bemutató, tematikusan elrendezett gyűjteményről. Köszönjük, hogy megnézhettük! Másnap fejedelmi reggelivel nyitottuk a napot, megnéztük Vásárosnaményt, a Beregi Múzeumot, a Tiszát és a Krasznát, a Szilva Termál- és Wellnessfürdőt is, de a kedvencünk a híd lett, amelynek lábát igazi beregi keresztszemes graffiti díszíti. A Tourinform-iroda munkatársai pedig (újabb meglepetésként) még a napi túraszakasz megkezdése előtt elvittek minket a Baktalórántházán található Dégenfeld Kastélymúzeumba. Idén márciusban adták át a felújított épületet. Tónit egy egész hölgykoszorú várta, és kezdetét vette életünk egyik legjobb tárlatvezetése Kissné Szűcs Mariann vezényletével. Nagyon ötletesen, a 21. század technikai vívmányait bevetve alakították ki a termeket. Rendkívül jól szórakoztunk ezen az interaktív kiállításon úgy, hogy közben megismertük a Dégenfeld család történetét, és rengeteg érdekes információval lettünk gazdagabbak. Tóni a bálteremben még csárdásozni is megtanult. Le a kalappal azok előtt, akik ezt a kiállítást kitalálták és létrehozták.

Nagyon későn, délben indultunk el Nyírbátor irányába, és versenyt futottunk a viharral. Sajnos főként aszfaltburkolatú úton, úgyhogy nem volt élvezetes, de gyorsan haladtunk, mert nem akartunk megázni. Végül nem esett az eső, de hatalmas szél- és porvihar fújt be minket a városba. Onnan még kigyalogoltunk a Sárkány fürdő mellett található kempingünkbe. Két éjszakát töltünk el itt, mert egy jól megérdemelt pihenőnap következik. Mindig fontosnak tartottuk, hogy a kéktúrán ne csak végigmenjünk, hanem szakítsuk meg a menetelést, ha értékes és érdekes dolgokat ismerhetünk meg a környéken. Úgy gondoljuk, aki az Alföldi Kéktúrát járja, az Vásárosnaményt és környékét se hagyja ki, hiszen nem véletlenül lett a városka „Bereg szíve”. Az külön öröm volt számunkra, hogy érkezésünk napján négy díjat nyertek a Magyar Marketing Szövetség városmarketing-pályázatán. Ezen a két napon a Drónmédia is erősítette csapatunkat. Filmes beszámolónkat jövő héten láthatjátok majd. Írta: Friesz Mónika